Cu29 - Dalarnas nya ledande reklambyrå

Cu29 kommer min vassa reklambyrå i Falun att heta!

Jag är så otroligt dålig på att hålla min egna hemsida uppdaterad, men nu kom jag på att det ju kan vara smart att faktiskt skriva några rader om att jag faktiskt tog steget till att starta eget, och det är en reklambyrå här i Falun som blir att heta Cu29. Ganska märkligt namn?

Nej då, det är inte så märkligt som man kan tycka. Cu är den kemiska beteckningen på Koppar, och 29 är dess atomnummer. Nördigt som bara den? Mjo, men kopplingen till Falun och koppargruvan är glasklar.
En ekonomi som hela Sverige byggts upp på under ett drygt årtusende, och koppar leder ju dessutom ström otroligt bra.

Jag gillar marknadsföring som leder nånstans. Ledande marknadsföring… jaja, mer om det där kommer ni kunna förkovra er i på webbplatsen för byrån framöver. För den sajten byggs nu sakta men säkert upp så ni alla kan hänga med i processen.

Vilka tjänster kommer att erbjudas på Cu29?

Egentligen kommer vi att erbjuda allt. Men fokus kommer troligen ligga på det digitala och webbsidor i kombinatioon med marknadsföring på Sociala medier, Google etc. Samt såklart SEO – Sökmotoroptimering. Även det kommer det mer detaljerad information om vad det lider på webbsidan för Dalarnas nya reklam och marknadsföringsbyrå, Cu29. Läs gärna bloggen om just detta här!

Just sociala medier är ju såklart ett huvudområde, och min erfarenhet från alla år med rockbandet Sabaton och deras marknadsföring på Facebook, Instagram, Twitter (X), Youtube, TikTok och från början till och med MySpace (Minns nån?) blir ovärderlig såklart. Men jag har även rekryterat ett till ess på detta område och hon är en fena både på content creation, och att få jobben gjorda både i tid och med en otrolig finess och precision.

Vilka ingår i reklambyrån Cu29?

Just nu i skrivande stund är det jag (såklart då) och min kära vän, varumärkesexperten, strategen och vapendragare Marcus Hanser, men redan de första dagarna på 2024 blir vi ytterligare 4 personer och det gänget går inte av för hackor. En av dem nämnde jag i stycket ovan. Hela gänget kommer ni att kunna läsa mera om på denna sida.

Erfarenheten från de andra byråerna är skön att ha i ryggen.

Som en del av er har koll på så har jag hunnit med att jobba på två andra reklambyråer i Falun innan.
På den första jobbade jag som projektledare och lite webbutvecklare i WordPress.

På den senare anställdes jag som kontorschef, eller operativ chef eller vad man nu ska kalla det. Anställningen ledde till att jag blev både det ena och det andra, bland annat utvecklade jag webbplatser i WordPress, var ansvarig för support på webbarna, och höll allmän koll och ordning på resten av gänget på kontoret.

Dessa bägge erfarenheter från tidigare byråer är skön att ha med sig nu när jag bygger Cu29 från grunden. Inte för att allt eller så speciellt mycket är eller var dåligt hos de andra, utan för att det med ganska små medel och tricks faktiskt går att göra allt mycket bättre. Framförallt för de uppdragsgivare som väljer att arbeta tillsammans med oss. Det är ju faktiskt deras pengar man förvaltar och skall se till att det blir en synnerligen lönsam investering. Det är och måste alltid vara en reklambyrås första prioritet.

Hur stort kommer Cu29 att bli?

Mycket bra fråga. Egentligen är den frågan både irrelevant och felaktigt ställd som Carl Bildt skulle sagt.
För mig handlar det inte om storlek, varesig i antal anställda, antal kunder, eller omsättning / vinst.

Jag vill att Cu29 skall bli den reklambyrå, eller webbyrå, eller marknadsföringsbyrå man väljer att jobba med under många år framöver. Att samarbeten mellan oss och våra uppdragsgivare blir långvariga, och att de uppdragsgivare som väljer oss får oss att stå lite på tå och göra vårt yttersta, varje dag.

För att de skall få den ROI som de förtjänar.

Det gör att vi alla kommer att ha kul på jobbet. Och det i sin tur gör att vi kommer att bli framgångsrika som byrå. Det är nog storleken jag siktar på nu. Jag vill ha skoj på jobbet, för man ägnar så mycket av sin vakna tid till det och jag är så förbannat trött på att inte kunna staka ut en tydlig väg framåt och slippa slåss för min idé om hur en hälsosam arbetsplats skall vara.

Sen om det innebär att vi blir 15 eller 25 personer. Har 400 kunder och omsätter multum, det är inte just nu nåt mål jag tänker rita ut. Det får tiden utvisa.

Jag är säker på att jag (Hög tid att säga vi nu…) kommer att lyckas bra med Cu29. Jag har som redan nämnts rekryterat det jag vill kalla toppskiktet av reklamare i Dalarna, Cu29 har redan nu en trivsam mängd kunder att jobba med, och fler kunder kommer vi att söka upp för att berätta om vilka vi är, vad vi tror på och hur vi skall kunna göra deras företag mer framgångsrika.

Om Krister Lindholm

Krister är uppväxt i Linghed, en mindre ort utanför Falun i Dalarna. Han lever tillsammans med sin sambo Helena och sin hund Mac i en lägenhet i Falun.

Yrkesmässigt är Krister sedan 2023 VD på reklam och marknadsföringsbyrån Cu29 i Falun där han delar ägarskapet med Marcus Hanser, Mikael Morén och Andrej Rosén.

Krister har jobbat med allt från lagerarbete till att gräva gravar. Under 15 år jobbade han tajt med hårdrocksbandet Sabaton från Falun, men valde att lämna det för ett jobberbjudande på en annan reklambyrå i Falun.

Innehållet på denna sida sträcker sig ända tillbaka till 2007 och kvaliteten på det mesta är under all kritik, men för Krister är det en levande dagbok så ta allt för vad det är, och ha skoj.

/Hälsar Krister Lindholm